Pelerinaje in cautarea vindecarilor miraculoase
Buna ziua,
Dragi colisteni, va supun atentiei o tema dificila, aceea a calatoriilor unor
oameni bolnavi in cautarea unor vindecari miraculoase. Citez cazuri clasice :
Lourdes, Fatima, Mejdugorie sau in Romania cazul Maglavit.
Biserica accepta foarte rar asemenea lucruri. De exemplu la Lourdes in decursul
timpului au fost confirmate doar 16 cazuri de vindecare.
Medicina si ea dezaproba categoric asemenea practici.
Fenomenul insa exista si singura stiinta care il poate studia este
Psihosociologia deoarece acest pelerinaj este un fapt social chiar un fenomen
social.
In lumina psihosociologiei am inceput o cercetare stiintifica in cadrul
Universitatii Bucuresti sub forma de lucrare de doctorat cu tema "Miracolul o
constanta umana - pelerinajele in cautarea vindecarilor miraculoase o abordare
psihosociologica".
In realizarea acestei lucrari va propun vizionarea unui reportaj prezentat de
Pro Tv care se gaseste sub forma de  clipuri de 6-10 min fiecare la adresa:
http://stirileprotv.ro/stiri-despre/Joao+de+Deus
si :
http://stirileprotv.ro/exclusiv/exclusiv-online/john-of-god-adevar-sau-miracol-afla-marti-la-videochat.html
Am rugamintea ca, daca aveti timpul necesar vizionarii, sa-mi trimiteti
parerile dumneavoastra pro sau contra despre acest subiect. Deasemeni imi sunt
folositoare ori ce materiale in format electronic, linckuri catre unele siteuri
si pareri personale despre urmatoarele subiecte:
- Pelerinajul in lumea laica;
- Turismul ca ritual;
- Miracole, minuni, magic (nu magie!);
- Aparitii mariale;
- Lourds, Fatima, Mejdugorie, Maglavit, Vladimiresti;
- Vindecari miraculoase;
- Spirite, spiritism, mediumi, Hasdeu;
- John of god;
Toti care vor sa ma sustina in aceasta intreprindere imi pot raspunde pe adresa
vali_bel...@yahoo.com
Doresc sa mentionez ca nu sunt interesat de latura terapeutica a fenomenului ci
de cea sociala. Sunt interesat de ceea ce ii atrage pe oameni, de modul de
formare a grupurilor de posibila hipnoza in masa sau alte aspecte legate de
efectul placebo, de autosugestie sau alte mecanisme psihologice care duc la
vindecare sau ameliorarea suferintelor (Efecte temporare sau definitive).
Deasemeni am in lucru un chestionar cu intrebari vizand acest fenomen. Acest
chestionar il voi trimite celor care imi semnaleaza ca doresc sa ma ajute si sa
raspunda .
Va multumesc anticipat
Drd. soc. ps. Valentin BELOIU

Raspunde prin e-mail lui