Assalamu'alaikum Warohmatullohi Wabarokatuh

Ya, akh sanado apakah antum lebih malu kepada manusia daripada kepada Allah dan
Rosull-NYA, ada sebuah hadist nabi yang insya4jji sebagai ibroh buat kita
semua, jika tidak salah seperti ini bunyinya (Mohon Koreksi) "seseorang belum
dikatakan beriman sebelum ia mencintai Rosululloh dari pada keluarganya,
dirinya sendiri..........", hadist ini mengindikasikan atau menyuruh setiap
kaum muslimin mencintai Beliau termasuk Sunnah Beliau, coba kita melihat para
masyaikh kita alcontoh Syeikh Al-albani rohimahumulloh ia mengalami kebutaan
pada waktu tua, apakah ia merasa malu kepada manusia? tidak ya, akhi. Artinya
kita tidak harus malu dengan kecacatan kita selama mengamalkan Sunnah nabi,
tetapi yang harus malu apabila kita tidak mengamalkan Sunnah nabi.

Wawllohua'lam Bissowab

Wassalamu'alaikum Warohmatullohi Wabarokatuh

el_bahr

Isbal

Tuan,

Saya amat berterima kasih diatas penjelasan yang panjang lebar dan cukp
mantap, Saya punya masalah dalam kes ini, kerana ada seorang dripada ahli
kami yang mengamalkan pemakaian kainnya dibawah mata kaki atau buku lali
kerana beliau mempunyai kaki yang cacat dan harus menutupnya demi mengilakan
kehinaan dari kacamata jemaah lain. Apa nasihat tuan.

Teima kasih

Sanado