Dari pengalaman saya telah banyak mengikuti kuliah2 agama, rata2, ustaz2 yang
mengajar saya mengatakan mereka adalah dari golongan Ahlus sunnah wal jamaah
tetapi penuh dengan amalan bid'ah.
Ramai yang mengaku dirinya sebagai Ahlus Sunnah wal jamaah tetapi manhajnya
tidak jelas.. Alhamdulillah, setelah giat berusaha untuk mencari kebenaran,
saya dikenalkan kepada fahaman salafi dari seorang teman mudah mudahan Allah
merahmati beliau.
Surah At Taubah, ayat 100 adalah kunci yang paling kuat untuk kita memahami apa
itu salafi. Dan saya sangat yakin dengan seyakin yakinnya, hanya Ahlus Sunnah
wal Jamaah yang bermanhaj Salaf saja yang dapat menyatukan umat ini. Nasihat
saya, kepada mereka yang baru kenal atau belum mengenal apa itu Salafi
segeralah pulang kepangkal jalan agama yang haq ini.
Sebagai mana sabda nabi,"...gigitlah dengan gigi geraham kamu....." Kini saya
benar benar dapat merasakan kenikmatan Islam dan Iman yang Allah berikan kepada
saya. Bersamalah kita kehadapan bagi mengenalkan manhaj ini dengan penuh
hikmah. InsyaAllah. Assalamu'alaikum.

Yahoo! Movies - Search movie info and celeb profiles and photos.

Protect your PC from spy ware with award winning anti spy technology. It's free.
http://us.click.yahoo.com/97bhrC/LGxNAA/yQLSAA/TXWolB/TM