Jika masih ada ulama salaf, kenapa harus mengikuti ulama yg melecehkan
'sunnah'???
Siapa ulama salaf sekarang yang membolehkan mengambil kebaikan dari Yusuf
Qardhawi??

Allahul musta'aan.

| Sememangnya, ramai yang berfahaman bid'ah sangat marah kalau Qorodowi di
kritis. Namun demikian, kebanyakan ulamak Salaf berpendapat, apa yang
disentuh bukanlah peribadi Qorodhowi atau fahaman fiqhnya akan tetapi yang
disentuh adalah akidahnya, seperti, Qorodhowi cuba menyatukan semua agama
sedangkan Islam adalah agama yang teratas sekali.Qorodhowi pernah berfatwa
bahawasanya pengebom berani mati adalah syahid. Apabila negara2 disebelah
Barat mengecamnya, beliau menarik balik fatwa tersebut. Ini adalah sedikit
yang dapat saya sampaikan. Sebagai penambahan,Qorodhowi ada mengambil
fahaman dari Hasan Al banna ialah seorang kuburi. Yang jelas ialah Qorodhowi
tidak sealiran dengan manhaj Salafi. Kebanyakan fatwanya tidak begitu
konsisten. Mohon diperbetulkan kalau ada kesilapan. Terima kasih.

> [...]
dunia Islam) yg
| diketuai oleh ibn baaz
| 5. tidak benar kalo ia dituduh sesat oleh ulama, namu ulama banyak
mengkritik buku-buku dia
| yg taqlid kepada ulama yg salah dlm permasalahan fiqh, danlein-lain
| wallahu a'lam
| dhea
| ====
|

| TM-Kuala Tanjung <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
| Assalamu'alaikum..
|
| Ikhwan fillah ...
|
| Dilingkungan saya sedang heboh membicarakan Yusuf Qordhowi dan mereka
memuji2xnya dikarenakan SBY baru2x ini bertemu beliau meminta nasehat
beliau. Setahu saya Yusuf Qordhowi adalah salah satu pentolan IM yg telah
dicap sesat oleh para Ulama, namun saya tidak punya data yg lengkap dari
Ulama dimana letak kesesatannya untuk saya berikan penjelasan kepada teman2x
dilingkungan saya (sampai2x ada yg mengatakan syaikh albani & syaikh bin baz
berteman dekat dengan Qordhowi, apakah benar...??).

| Mohon bagi siapapun ikhwan yg mau menjelaskan keterangan dari Ulama
tentang Qordhowi agar diterangkan di milist ini, jazakumullah khoiron..

| NB :
| Mohon infonya tentang pentolan2x IM lainnya serta fatwa Ulama tentang
mereka

Home is just a click away.  Make Yahoo! your home page now.
http://us.click.yahoo.com/DHchtC/3FxNAA/yQLSAA/TXWolB/TM