From: ibnu saam <[EMAIL PROTECTED]>
To: assunnah@yahoogroups.com
Sent: Thursday, January 31, 2008 6:53:34 PM
Subject: RE: [assunnah] hukum makan dan minum dalam masjid

>From: [EMAIL PROTECTED]
>Date: Thu, 31 Jan 2008 00:40:21 -0800
>Subject: [assunnah] hukum makan dan minum dalam masjid
> Assalamualaikum warohmatullohi Wabarokaatuh
> Ana mau tanya ni bagaimana hukum makan dan minum dalam masjid?
> terima kasih
> Darul
> Assalamualaikum warohmatullohi Wabarokatuh

dibolehkan makan di dalam masjid dengan syarat tidak mengotorkan masjid seperti
membuang sisa-sisa makanan dan tulang di masjid atau sebagainya. Begitu juga,
disyaratkan makanan yang dimakan itu bukan dari jenis yang mempunyai bau yang
mengganggu orang ramai atau tidak disukai mereka.

wallahu alam

abdulrafi al fakir

Ketentuan posting : http://milis.assunnah.or.id/mlbios.php/aturanmilis/