Saya ingin bertanya mengenai penetapan awal ramadhan dan hari raya aidilfitri.
Perisytiharan anak bulan bulan tidak disebut di dalam pengumuman ramadhan dan
hari raya di tempat kami. Justeru itu, terdapat pihak yang was-was dengan
pengumuman/ fatwa tersebut. Sehinggakan ada pihak yang melihat anak bulan
sendiri walaupun uzur. Terdapat juga pihak yang terpaksa bertanya kepada negara
jiran mengenainya.Sehubungan itu, apakah wajar kami mengikut sahaja
perisytiharan tersebut tanpa mengetahui anak bulan kelihatan atau pun tidak.
Saya mohon bantuan saudara dan diucapkan jazakalloh.