Labas, Mantai, Asta ir visi LJD organizatoriai ateitininkai,

Ateitininkų konferencijoj radau seniai 02 27 parašytą Manto laišką dėl
jaunimo dienų temos 2010 m. man atrodo, tai gera idėja paviešinti
ateteitinkijos 100 -tį. Galbūt nereikia tiesiogiai tai afišuoti per temos
pavadinimą, tačiau tai galėtų įeiti į tam tikras programos dalis, darbo
grupes ir pan. Taip, kad jauni žmonės būtų supažindinti su ateitininkais.

Nelabai žinau, į ką čia kreiptis neformaliai, todėl rašau viešai... Jei dar
ne per vėlu. Galbūt galėčiau aktyviau įsitraukti į LJD organizavimą ir/ar
temos parinkimą? Būčiau dėkinga, jei šiame reikale jau esantys žmonės
atrašytų ir padėtų man įsitraukti, jei tai įmanoma. Dėkui.

Dėl pačios temos: iš dabartinių man asmeniškai labiausiai imponuoja pirma ir
šešta temos, bet šįkart apsistosiu ties pirmaja. Tiesa yra labai svarbi
žmogui. Be jos jis negali normaliai gyventi. Visa krikščionybė remiasi
tiesa. Tai tiesos, o ne iliuzijų religija. Todėl žmogus turi ieškoti Dievo
per tiesą, ir tik tada jį suras - kai jo ieškos nuoširdžiai, nemėgindamas
savęs apgaudinėti, apsimetinėti, nes Dievas nesiduoda apgaunamas. Taigi
reikia nuoširdžiai laikytis Kristaus mokslo, tiesos, žodžiu būti Kristaus
mokiniu, nes tai ir tik tai padaro žmogų laisvą nuo visko, kas nėra nuo
Dievo.

Kaip šią temą susieti su ateitininkija? Nemanau, kaip minėjau, kad tai
reikia įpaišyti į temos pavadinimą. Tai turėtų skleistis darbo grupelėse,
kurias kiekvienas jaunimo dienų dalyvis pasirenka individualiai. Nežinau, ar
įmanoma kiekvieną tų grupelių susieti su ateitininkija (gal net nebūtina). Į
tai kol kas nesigilinu, kadangi nežinau, ar dar ne per vėlai rašau. Be to,
labai gera ir šeštoji tema, kuri gal net geresnė už pirmąją (savaip). Gal
jas būtų galima kaip nors susieti ir suformuluoti naują iš pirmos ir šeštos?
Juk peršasi mintis: jei tai, ką mokė Kristus yra tiesa, tai reikia ir
gyventi pagal tą tiesą, kaip šiuo atveju parašyta Evangelijoje: ne tik
*laikytis
įstatymų*, bet parduoti savo turtą, išdalyti jį vargšams, tuomet įsigysime
lobį. Taip gyveti yra teisinga.

Būdamas ateitininkas, žmogus tik praplečia savo regėjimo lauką, tačiau tai
jokiu būdu negali atitraukti jį nuo Kristaus - kitaip sakant katalikiškumo
principas turi išlikti pagrindiniu. Kitaip jis nevykdys tiesos, kuri
išlaisvina. Išsilavinimas, savišvieta, visuomeninis aktyvumas, kas būdinga
ateitininkams, yra geri dalykai, tačiau jie yra tušti (dar blogiau - gali
pavirsti į aroganciją, puikybę, galų gale tuščią savęs barstymą ir
eikvojimą), jei gyvenimo centre nebus Jėzus. Tačiau kitas kraštutinumas -
savęs neatidavimas niekam taip pat yra neteisingas, ir Dievas to nenori. Jis
kaip tik nori, kad savo turtus mes išdalintume kitiems. Tačiau tai visiškai
ne tas pats, kas barstyti save, nesiklausiant Dievo, kurioje srityje Jis
nori, kad mes tarnautume.

Tai tiek, gal kiek išsiplėčiau. Lauksiu nuomonių.

Akvilė