Sveikas Dainiau,

Pirmiausiai tai Šventasis Raštas yra ne pedagoginė, o teologinė knyga
- moko kas yra Dievas ir kokie Jo ir žmogaus santykiai, o ne kaip žmogus
turi auklėti savo vaikus, todėl nebūčiau linkęs pažodžiui Šventojo
Rašto tekstų taikyti pedagoginei praktikai. Vienintelis svarbus dalykas
- mylėti savo vaikus.
Kitas dalykas, mylint vaikus gera turėti pakankamai daug gerų
pedagoginių priemonių ir jų taikymo įgūdžių. Deja mes, žmonės
dažnai pirmiau apturime vaikų ir tik po to ant jų kailio mokomės
pedagogikos. Tačiau, matyti, taip buvo per amžius, nors sutinku, kad
reikėtų siekti tobulumo ir šioje srityje. Fizinės bausmės
pedagoginių priemonių skalėje yra pačiame krašte, todėl jomis
naudotis tenka labai atsakingai ir supratingai, priklausomai nuo daugelio
labai konkrečių aplinkybių: vaiko sąmoningumo, amžiaus, vaiko
prigimties, prasižengimo piktybiškumo ir pan.
Manau, kad iš viso žmogui taikomų bausmių skalė turėtų būti
pakankamai tolydi ir taikymo tikslas būtų elgesio korekcija ,o ne
visuomenės gynimas nuo jau nepataisomai sugedusio nusikaltėlio. Manau,
kad rėksniai liberalai, kurie ūbauja, kad negalima fiziškai bausti
vaikų yra didele dalimi atsakingi už tai, jog dabar visuomenėje turime
situacijų, kai mokykloje nedaluptas chuliganas terorizuoja visą klasę
ir mokytojus, padaro rimtus nusikaltimus ir tada sodinamas į kalėjimą
ir tada jo gyvenimas visiškai suluošinamas. Tai šie "gailestingieji"
padaro jam meškos paslaugą. Jei laiku būtų buvęs sustabdytas jo
piktavališkumas, greičiausiai būtų buvęs žmogaus gyvenimas
išgelbėtas.
Visados su dėkingumu prisimenu savo mamytę, kuri man, kai reikėjo,
"beržinės košės" negailėjo, nes turėjau sunkiai suvaldomą, su
neprognozuojamomis pasekmėmis natūrą. O man išvažiavus studijuoti į
Maskvą, mamos rūpesčiu, penkerius metus reguliaria kas mėnesį buvo
už mane laikomos ŠV. Mišios. Ir dabar aš, pensininkas, nuėjęs pas
mamytę bučiuoju tą jos mane baudusią ranką, nes tėvų meilė
geriausiai pasako jų širdžiai, kokia pedagogines priemones tinkamiausia
vienu ar kitu atvetu naudoti savo vaikui.
Arimantas.