Garbė Kristui!

pritariu, kad galima ir reikia diskutuoti. Ta proga dar persiunčiu
galutinę kreipimosi versiją, kuri bus siunčiama ir paviešinta, joje
nebeapeliuojama į 25 str.

Labai ačiū visiems pasirašiusiems - jų tikrai labai daug.

Ir dar persiunčiu Tomo Dapkaus iš alfos straipsnį -
http://www.alfa.lt/straipsnis/15058892/Nacionaliame.dramos.teatre.rengiamos.patycios..Kristaus.atvaizdas.bus.apmetytas.ismatomis=2012-10-01_09-56/

A.
--
LR Ministrui Pirmininkui gerb. Andriui Kubiliui,
LR Kultūros ministrui gerb. Arūnui Gelūnui,

KREIPIMASIS DĖL TIKĖJIMO SIMBOLIŲ ŽEMINIMO IR NIEKINIMO 2012 M.
TARPTAUTINIO VILNIAUS TEATRO FESTIVALIO „SIRENOS“ PROGRAMOJE

Vilnius
2012 m. spalio 2 d.

Viešas Kristaus veido tepimas tikromis ar imituotomis išmatomis giliai
užgauna ir pažemina visus Lietuvos tikinčius žmones. Lygiai taip pat,
kaip bet kurį padorų žmogų giliai pažemintų ir užgautų jo tėvų
atvaizdo tepliojimas ar bet kurį patriotiškai nusiteikusį pilietį
užgautų ir pažemintų valstybės simbolių tepimas natūralų žmogišką
pasibjaurėjimą keliančiomis išmatomis. Saviraiškos, išraiškos ir meno
laisvė nėra laisvė tyčiotis ir bjauroti tai, kas šventa kitiems
žmonėms. Teisė į pagarbą tam, kas valstybės piliečiams yra ypač brangu
ir gerbtina, yra dalis visos visuomenės bendrojo gėrio, kuris turi
būti saugomas ir ginamas kiekvienoje laisvoje demokratinėje
valstybėje. Taip pat ir tuo atveju, jei niekinama tai, kas yra šventa
ir brangu tik daliai visuomenės. Tikintieji turi tokią pačią teisę bei
teisėtą lūkestį į jų simbolių šventumo apsaugą, kaip ir likę
visuomenės nariai turi teisę ir teisėtą lūkestį į deramą pagarbą tam,
kas yra jiems ypač brangu ir šventa.
Todėl griežtai protestuojame ir pasisakome prieš šiais metais
vyksiančio tarptautinio Vilniaus teatro festivalio „Sirenos“
programoje esančio režisieriaus Romeo Castellucci (Romeo Kastelučio)
spektaklio „Apie Dievo Sūnaus veido koncepciją“, kuriame dergiamas ir
darkomas Dievo veido atvaizdas,  rodymą spalio 6 ir 7 dienomis.
Ypatingą apmaudą kelia tai, kad festivalis yra remiamas valstybės ir
savivaldos institucijų skiriamais mokesčių mokėtojų pinigais bei
rengiamas iš valstybės biudžeto lėšų išlaikomo Lietuvos nacionalinio
dramos teatro patalpose.
Noras „pristatyti Europos šiuolaikinio meno tendencijas“ nėra
pakankamas pagrindas pateisinti bandymą „meniškai“ žeminti ir dergti
tai, kas yra ypač brangu ir gerbtina visiems krikščionims. Meno
išraiškos laisve negali būti pateisinamas žmogaus teisių ir orumo
nepaisymas. Gerbiame ir vertiname menininkų saviraiškos laisvę, tačiau
primename, jog Lietuvos Respublikos Konstitucija įtvirtina skirtingų
visuomenės grupių interesų pusiausvyrą, teigdama, jog  žmogus,
įgyvendindamas savo teises ir naudodamasis savo laisvėmis, privalo
nevaržyti kitų žmonių teisių ir laisvių (LR Konstitucijos 28 str.).
Todėl gindami mūsų valstybės piliečių teises ir visos visuomenės
bendrąjį gėrį raginame atšaukti šio spektaklio rodymą ir nutraukti bet
kokią valstybės ir savivaldybės finansinę paramą šiam renginiui. Taip
pat raginame atšaukti bet kokias šios spektaklio viešinimo akcijas.
Visus sąmoningus Lietuvos piliečius kviečiame išreikšti solidarumą su
savo tikinčiais bendrapiliečiais boikotuojant teatro festivalio
„Sirenos“ renginius.