From: Lif Rahayu [mailto:[EMAIL PROTECTED]
Sent: Wednesday, July 04, 2007 4:44 PM
To: balita-anda@balita-anda.com
Subject: [balita-anda] Re: Kaopectate

Tambahan, saya coba ambil aja yg paling jelas ya.
As of April 17, 2004,  bismuth subsalicylate-containing products will no
longer have FDA-approved pediatric labeling.3
Tanggal 17 April 04, produk yang mengandung bismuth subsalisilat tidak lagi
mendapatkan persetujuan dari FDA (lembaga POM amerika) untuk menggunakan
label pediatrik (boleh untuk anak2). Nah kaopectate ini mengandung si bismut
subsalisilat ini *di imel saya sebelumnya dah ada.

  Kaopectate Regular 262 mg bismuth subsalicylate / 15 mL Kaopectate
Extra-Strength 525 mg bismuth subsalicylate / 15 mL Kaopectate Children's
Cherry 87 mg bismuth subsalicylate / 5 mL Kaopectate tablets 262 mg bismuth
subsalicylate

Jadi kalo diare, Nayma juga pernah, dikasih pedialyte dan mimik susu dan asi
yang banyak aja...kalo udah lebih dari 5 hari diarenya dan encer dan lebih
dari 6x dalam satu hari, segera cek tinja di lab, untuk tahu penyebabnya,
kalo bakteri harus dikasih antibiotika. Sebagian besar diare anak2 kecil,
penyebabnya virus, jadi sembuh sendiri setelah bbrp hari.
yang penting gak dehidrasi.

Mama Nayma

On 7/4/07, Lif Rahayu <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> [...]
> >

> *August 2, 2005*
>
> FDA Safety Page - 04/19/2004 -
> http://uuhsc.utah.edu/pharmacy/alerts/kaopectate.pdf
>
> Kaopectate brand products have been reformulated.1 The liquid products now
> contain bismuth subsalicylate instead of attapulgite. All generic
> attapulgite-containing medications have been discontinued.   The tablets
> were reformulated to contain bismuth subsalicylate in 2003.
>
> Kaopectate brand products have not contained kaolin and pectin since the
> early 1990's when the products were reformulated to contain attapulgite.
All
> [...]
>    carefully as bismuth subsalicylate may increase the concentrations of
these
>    medications.2
>    - Avoid bismuth subsalicylate in children and teenagers recovering
>    from chicken pox or flu as these patients are at risk of
aspirin-induced
>    Reye's syndrome.2
>    - Bismuth subsalicylate was FDA-approved for the treatment of acute
>    diarrhea in children as young as 3 years of age. The American Academy
of
>    Pediatrics does not recommend bismuth subsalicylate use in young
children.2As of April 17, 2004,  bismuth subsalicylate-containing products

________