kit abikin panjang aja yuk
detailnya, hukum permintaan dan penawaran dipisah....

hukum permintaan: "Apabila permintaan meningkat (tinggi) dan penawaran
berkurangan maka, harga barangan akan turut meningkat"... begitulah berlaku
jika sebaliknya iaitu: "Apabila permintaan berkurangan sedangkan penawaran
berlebihan maka harga barangan akan turun.

hukum bagi penawaran pula: "Apabila penawaran meningkat dan permintaan
berkurangan maka harga akan jatuh (menjadi rendah) dan apabila penawaran
berkurangan sedangkan permintaan berlebihan (tinggi) maka harga barangan
akan meningkat (naik).

ini kutipan lho ya... dari http://www.geocities.com/pujangga1/0006.htm

--
Intan Dima