Mb Hes

Sharing pengalamanku ya .
My litle boy dah 4 thn sekarang ( wah dah TK ya tahun ini gak terasa deh :>) ,
dari umur 3 thn aku biasa in makan duduk di meja makan .
Runtinitas makan bareng sesering mungkin , duduk sendiri dan belajar suap
sendiri .
6 bulan pertama , nasi dan sayur banyak yang tumpah kebuang dari pada yang
disuap ama si kecil he..he
belum lagi aksi mogok, nangis n makannya lama .

Jadi betul betul psy war deh ama si kecil , biar dia makan lelet atau tumpah
tumpah , seluruh daya upaya saya kerahkan
 ( lebay.com ) yang penting si kecil  tidak boleh turun dari kursi sebelum
makan nya habis .
Dari bikin sayembara kalo makannya habis boleh makan coklat , sampai pakai
acara omelan he..he

Alhamdullilah sekarang dah biasa makan sendiri , motoriknya juga dah bagus ,
suapnya juga gak banyak tumpah , emang kadang kadang masih ada acara mogoknya
sih he..he
Dan kadang kadang aku juga masih suapin juga kalo lagi kangen nyuapin dia makan
:)

Intinya mbak jangan putus asa :) , setiap anak adalah individu yang unik , yang
tahu celah dan strategy dan punya feeling untuk menghadapinya pasti bundanya
tercintahhh deh

Selamat berjuang ya mbak , hasil perjuangannya pasti menakjubkan

Salam
Diah