Rekan netter,
Mengenai radang selaput otak ( Meningitis) bisa disebabkan oleh berbagai
macam organisme salah satunya yang sering menyebabkan meningitis adalah
Haemophylus influenzae type B jadi bila ada balita divaccine Hib hanya untuk
mencegah meningitis dari Haemophylus influenzae type B tetapi tidak mencegah
dari meningitis yang disebabkan oleh microorganisme jenis lain atau sebab
lain.Dan tidak tergantung dari lamanya sakit influenza.
Semoga bermanfaat.

Salam,
Papanya- Michael