--- In Baraya_Sunda@yahoogroups.com, "Rahman" <rsyaif...@...> wrote:

> Pendekatan pengawinan agama dan ilmu seperti telah diuraikan
terdahulu
> memerlukan metodologi untuk implementasinya, baik metodologi yang
> menyangkut penetapan hukum agama maupun metodologi untuk penggalian
> pengetahuan baru dalam rangka membangun suatu ilmu yang terstruktur.
> Menurut hemat saya, rangkaian metodologi yang digunakan itu sudah
> tersedia selama ini, berevolusi sejalan dengan perkembangan

Miluan ngarahul (deui) perkara agama versus sains ah. Saeutik
heula...Lain pedah nyaho, anggap we lah.... nyayahoanan ieu mah! :))

Dina ieu forum kuring pernah oge ngaanalogikeun antara agama/kayakinan
jeung elmu pangaweruh/sains sabage dua rel kareta anu sajajar.

Manusa dina raraga ngudag kahirupan anu hade merlukeun DUA rel.
Masing2 eta rel perlu pisan jang nepi ka tujuan.

Ngawinkeun eta dua rel, najan make metodologi naon bae oge bakal
nyilakakeun maneh. Domain rel kenca teu bisa diadukeun jeung rel
katuhu. Agama teu bisa diilmiahkeun, sabab tujuanana ge jauh bumi ka
langit jeung tujuan sains.

Ari sains mah tujuanana jang nerangkeun sagala rupa materi diabstraksi
jadi hukum alam. Sedengkeun agama mah nerangkeun mere jalan kana
kahirupan manusa ku hiji TUJUAN elementer ku jalan: bagja, cilaka
jeung pangalaman transendental saluareun akal.

Tapi aya hiji hal anu jelas. Agama jeung sains, duanana oge asalna
tina akal manusa. Akal manusa nurunkeun agama jeung sains sakaligus.
Argumen na bisa dikuatan, aya kitu hewan anu boga agama? Jelema boga
akala, boga agama. Hewan teu boga akal, teu boga agama. Setan jeung
malaikat.... kumaha tah? Deui, ari Pangeran boga agama teu nya? :))))

Kadang2 hese pisan nyusud asal sains jeung agama. Iraha jeung kumaha
mimitina. Anu jelas aya oge tumpang tindih antara ieu dua domain. Asa
jadi inget kana segi tilu na Penrose:

http://id.wikipedia.org/wiki/Segitiga_Penrose

Sumber na hiji, ngan teuing ti mana mimitina?;))

baktos,

Rahman