*Kawal tekanan darah tinggi*

TANYALAH mana-mana lelaki di dunia ini, mati pucuk atau Disfungsi Erektil
(ED) adalah masalah yang cukup ditakuti. Paling menakutkan, ia boleh berlaku
kepada semua lelaki tanpa mengira umur, bangsa dan keturunan walaupun lelaki
berusia 40 tahun ke atas lebih berisiko untuk mendapat ED.

Selain kencing manis dan gangguan kardiovaskular, hipertensi atau tekanan
darah tinggi adalah antara penyakit kronik yang boleh menyebabkan ED.

Malah, darah tinggi juga boleh membuatkan pesakit diserang strok dan buah
pinggang tanpa mereka sedari. Bahayanya penyakit berkenaan ibarat api dalam
sekam.

Sehubungan itu, Kelab Hipertensi Malaysia (MHC) menganjurkan forum bertajuk
'Tekanan Darah Tinggi - Kawal Sebelum Terlambat' di hotel Hilton, Kuala
Lumpur baru-baru ini.

Ia diadakan dengan kerjasama Persatuan Hipertensi Malaysia dan Merck Sharp &
Dohme dan dihadiri kira-kira 100 peserta.

Presiden MHC, Kong Voon Sin, berkata forum berkenaan bertujuan meningkatkan
kesedaran mengenai bahaya penyakit darah tinggi serta langkah untuk
mencegahnya.

"Ramai penghidap tidak tahu mereka menghidap darah tinggi. Justeru, ia perlu
dikawal sebelum kita tidak dapat mengawalnya," katanya.

Forum itu turut disertai pakar perubatan Perunding Kardiologi Pusat
Perubatan Pantai, Dr Ng Wai Kiat, Perunding Neurologi Hospital Kuala Lumpur,
Datuk Dr Zaki Morad Mohd Zahir dan Perunding Nefrologi Pusat Perubatan
Universiti Malaya, Prof Dr Chua Chin Teong.

Perkara paling penting untuk mengawal tekanan darah ialah dengan menjadi
lebih aktif. Aktiviti fizikal boleh mencegah masalah tekanan darah tinggi.
Jika tekanan darah sememangnya tinggi, senaman boleh membantu mengawalnya.

Dr Ng berkata, gaya hidup moden, kurang bergerak dan pemakanan tidak
seimbang serta banyak lemak adalah punca utama tekanan darah tinggi.

"Jangan jadikan tidak cukup masa sebagai alasan untuk tidak bersenam. Cari
masa sesuai untuk kesejahteraan hidup anda walaupun sekadar berjalan selama
20 minit sehari. Selain itu cuba ubah gaya hidup dan tabiat pemakanan.

"Bagi lelaki yang merokok, segeralah berhenti. Ramai akui sukar untuk
berhenti merokok, tetapi ia bukan mustahil untuk dilakukan. Cuba lakukan
aktiviti yang boleh membuatkan anda lupa dengan rokok. Perlu diingati,
selain darah tinggi, tabiat merokok berkait rapat dengan masalah ED,"
katanya.

ED adalah petunjuk awal kepada masalah kesihatan seperti darah tinggi. ED
boleh berlaku akibat kadar kolesterol tinggi kerana ia menyebabkan tahap
hormon testeron rendah.
Sementara itu kajian perangkaan jangka hayat sihat oleh Pertubuhan Kesihatan
Sedunia (WHO) menunjukkan hayat lelaki lebih rendah berbanding wanita di
kebanyakan negara di seluruh dunia walaupun berbeza dari segi umur.

*BACA MAKLUMAT SELANJUTNYA - KLIK DISINI <http://www.biovco.com/?ref=yg>*

*TESTIMONI PENGGUNA*

Salam Sejahterah..

Saya mula mengenali produk BioVco ini melalui internet.Kebetulan pada masa
itu saya mengalami sakit kepala sekian lama dan Tekanan darah saya adalah
tidak menentu. Saya tercari-cari produk yang sesuai untuk saya ( bukan ubat
tetapi makanan sampingan )bagi saya menghindari dari penyakit yang saya
alami.

Telah banyak produk lain yang saya cuba, namun kesan tidak begitu memuaskan
hati saya. Sebelum ini saya hanya bergantung pada ubat yang di bekalkan dari
hospital besar Johor Baharu ( Doktor Pakar ).

Setelah saya bertemu jodoh dengan BioVco, berkat kesabaran saya, penyakit
saya kian sembuh termasuklah tekanan darah saya sekarang adalah normal
seperti yang di laporkan oleh Klinik berkenaan.Dan sakit kepala (Migrain
)telah berkurangan.

Dan kini saya tidak mengambil ubat yang telah di bekalkan dari
hospital.InsayAllah saya akan terus menggunakan produk BioVco sebagai
makanan sampingan saya setiap hari. Dan kini saya telah perkenalkan produk
ini kepada kawan saya yang mengalami penyakit Buasir sekian lama dan beliau
telah membeli produk ini melalui saya.

Saya ingin sihat tanpa Ubat.

Sekian terima kasih.

*Rosli Md Yadde,
*Jln Sri Putri 8/2
Tmn Putri Kulai.
Johor.
*Baca lain lain TESTIMONI - KLIK DISINI<http://www.biovco.com/testimoni.php>
*
**

*APA KATA PELANGGAN <http://www.biovco.com/apa-kata-pelanggan.php>*

Saya telah menerima bungkusan BioVCO saya melalui Poslaju dalam tempoh
kurang 24 jam selepas pesanan saya diproses. Terima Kasih kerana menyediakan
perkhidmatan yang sungguh efektif dan efisyen ini. Diharap pihak syarikat
BioVCO teruskan usaha murni ini untuk menolong memperbaiki taraf kesihatan
rakyat Malaysia dengan Perkhidmatan Dunia Kelas Pertama.

Sekian, terima kasih,
*Muhammad Najib Bin Sahari*
Universiti Sains Malaysia
Pulau Pinang
Tel : 013-471XXXX

*BACA APA KATA PELANGGAN LAIN - KLIK
DISINI<http://www.biovco.com/apa-kata-pelanggan.php>
*

**** Tertakluk kepada terma dan syarat (penghantaran akan dibuat pada hari
yang sama jika pembayaran & maklumat penghantaran diterima oleh pihak
BioVCO.Com sebelum pukul 12 t/hari)*
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Produk BioVCO dijual terus kepada pengguna, Belian secara online atau
menggunakan SMS

*Untuk belian secara ONLINE & KAD KREDIT - SILA KLIK
DISINI<http://www.biovco.com/beli.php>
*

*Penghantaran secara PERCUMA menggunakan Pos Laju*

Untuk membuat pembelian melalui SMS, dapatkan no akaun. Tulis : *MBB* dan
hantar ke *013-3014262 *

*HARGA 1 Botol (MKD1): RM34.00 (Semenanjung) / RM39.00 (Sabah & Sarawak)
HARGA 2 Botol (MKD2): RM60.00 Sebotol (Semenanjung) / RM70.00 (Sabah &
Sarawak)
HARGA 4 Botol (MKD4): RM110.00 Sebotol (Semenanjung) / RM120.00 (Sabah &
Sarawak)*

Hanya buat pembayaran & SMS nama & alamat untuk penghantaran, Contoh SMS :

*Nor Asmidawati Md Nor, 9C Jln BK 5/2 47100 Bdr Kinrara Sel, MKD4, MBB,
RM110, 9:20am*

Pembelian pertama melayakkan pelanggan untuk menjadi ahli BioVCO.Com.
Sebagai ahli pelanggan layak untuk memperolehi harga ahli.

Sila tulis AHLI dan SMS atau hubungi 013-3014262 untuk maklumat keahlian &
harga.