Oni sú ľudia v tomto obore k ženám dosť nemilí. Prípadne často vidia ženy iba
ako „potešenie“ a nie ako ľudí.

On Mon, Sep 08, 2014 at 08:12:20PM +0200, timothyho...@seznam.cz wrote:
> I když bych byl velmi rad kdyby byly víc žen, které se zajímá o technologie,
> tohle se mi nelibí: "Hold open shop time or design classes for artists,
> crafters, or creatives. More women are comfortable identifying as these
> titles rather than as hackers or programmers."  Nechci řešit nedostatek žen
> v technologické obory tím, že děláme ze hakerspacu art-studio.

Ony tie ženy sa niekedy neoznačia za hackers or programmers, pretože keď sa tak
označia, tak im to okolie nijak zvlášť nechce veriť. Niekedy si okolie myslí,
že sa to naučili, aby urobili radosť priateľovi alebo manželovi (prípadne
niekomu inému z rodiny). Ak niečo žena nevie, alebo pokazí, tak je to jasne
preto, že je ženská. A k tomu pribúdajú komentáre o tom, že má určite svoje
dni, alebo, ak nemá práve chlapa, tak by určite nejakého potrebovala, ak ho má,
tak sa objavujú komentáre k ich osobnému životu.

> Nechci byt "beginner friendly" aby bylo víc žen.

Chcem byť "beginner friendly" nie len kvôli ženám, ale kvôli všetkým ľuďom, čo
by chceli prísť do Brmlabu. A bol by som rád, aby sa tam cítili bezpečne (v
zmysle, že ich nikto nebude obťažovať, nie tak, že si nemôžu ublížiť vecami, čo
tam máme).

>  Chci aby víc žen šli
> (chtěli jít) tou těžkou a osamělou cestou které jsem cestoval já.
> Pro mě
> programování bylo vždycky jediný věc kterou jsem uměl, a programuji když se
> cítím špatně abych se přesvědčil, že vůbec mám hodnotu.

Myslím, že hodnotu máš aj bez programovania. A mal by si ju, aj keby si
programovať nevedel.

Tiež mi to trochu pripomína argument: keď budú vštci vedieť programovať, tak
hodnota programovania bude nízka (zvyčajne sa podobná vec použije v kontexte:
keď budú mať všetci vysokú školu). Čo tak podobný argument použiť napr. na
písanie a čítanie: keď budú všetci vedieť písať a čítať, tak to, že viem písať
a čítať mi nedáva výhodu. Väčšina ľudí by mala byť negramotná, o koľko viac
pracovných príležitostí a o koľko vyšší plat by mal človek, ktorý sa naučí
čítať (a samozrejme, ťažkou a osamelou cestou).

>  Když lidí říkají,
> že jsou málo žen v technologie protože svět technologie není dost "friendly"
> mě to vůbec nedává smysl, protože já utíkám do technologii pravě protože
> svět vůbec "friendly" není a nikdy nebyl.

Svet nie je friendly, ale k ženám je dosť často menej friendly. Ženy sú príliš
často hodnotené podľa vzhľadu a sú príliš často obeťou obťažovania (komentáre
ku vzhľadu, k osobnému životu,  nadmerné „priateľské“ dotyky), staršie ženy sú
hodnotené potom napríklad podľa toho, či majú deti (ak nemajú a dokonca nechcú
mať, tak s nimi zrejme nie je niečo v poriadku, ak majú, tak je prekvapivé, že
sa okrem toho venujú aj ďalším veciam).

Stevko

> Tim

Four minutes? That's ages! What if I get bored? I need a television, a couple
of books. Anyone for chess? Bring me knitting.