ahoj,
nechci se vam do toho nejak michat, ale pokud uvazujete o soustruhu, meli by
jste mit predstavu,
co na nem chcete delat. Konkretne na tom, co jste posilali na obrazkach, toho
moc neudelate.
Nema prevodovku, rychlosti se prehazuji pomoci plochych remenu (pokud se
spravne divam, tak jsou tri).
Nema posuvovou tyc, posuvy se pravdepodobne realizuji pomoci zavitove tyce a
rychlosti posuvu se
meni pouze vymenou ozubenych kol - na normalni praci nepouzitelne. Soustruh
nema vanu, takze se neda
obrabet pod chlazenim a tudiz je velice problematicke udelat na tom slusnejsi
povrchy. Slabej motor
rovna se pouze mensi tocne prumery, tocna delka necelej metr je nesmysl pze to
by se muselo tocit
s lunetou (ktera tam neni a imho neni ani kam pridelat), konik na toto nestaci
a podle vseho tam ani
neni co strcit (hroty, sklicidlo ... to by se muselo poridit). A uz vubec se
nebavim o presnosti obrobku
diky chveni a krouceni loze ... lehka konstrukce u soustruhu rozhodne neni
vyhodou.
Tenhle soustruh ma cenu pro sberatele ... pro kutilstvi bych za nej nedal vic
jak 5000,- a to uz se da sehnat
i ten nejaky hodinarsky - bude mnohem pouzitelnejsi a vejde se na stul.

caha

P.S.: nahodou jsem ted kouknul na inzeraty ...
http://stroje.bazos.cz/inzerat/40065326/Prodam-soustruh-s-prislusenstvim.php
a tyto obrazky jsou dosti podobne  ;)
A tou cenou uplne ulitnul!!! Za to by byl slusnej hrotovej soustruh, kdyz
pohledate