Nastavení lepší administrace současných nástrojů je každopádně žádoucí, možná
by jsme to mohli probrat jako bod následující schůze. (nevim kdo navrhuje co se
bude probírat na schůzi)

ad lasercutter
koupit vs. sestavit - v principu se nebráním možnosti udělat lasercutter
svépomocí - máme nějakou cenovou relaci? kolik lidí se zatím hlásí že by měli
skill a především čas se do toho pustit a stvořit ho v reálném čase ? předběžně
jsem se bavil s Jendou a říkal že soft by měl být ok, hw myslímže řikal sargon
že je schopen, rád bych se kdyžtak sešel s lidma co by do toho šli osobně a
domluvil se jestli je to reálné z hlediska jejich časových dispozic. Osobně se
přikláním k možnosti koupit horší podle toho přísloví o holubech, vrabcích a
tak vůbec..

provozní řád - reprap byl dobrý nástřel a rozhodně se z něj lze poučit co se
týče konkrétních problémů - žádný globální login/uname, počítám že v rámci
zaškolení by user dostal svoji kombinaci s tím že by bylo někde viditelné kdo
používal lasercutter poslední a předposlední (v případě komplikací dohledatelný
tvůrce komplikací - alespoň následující člověk bude moci se zeptat toho
minulého "co se pos*** ... pokazilo") a pak kontakt na několik lidí kteří jsou
schopni a ochotni opravit ten cutter, popř. reprap až budou mít chvilku, ať je
komu napsat o radu. Další věcí je taková slušnost jako na daný stroj položit
papír (v případě reprapu přicvakout klemou") s tím že je to mimo provoz a pár
řádků o tom co je nakkt, případně i s brmlabim username)
    u reprapu je fascinující metodika - "tisknul jsem, něco se dosralo, nechám
to vyhnít", další přijde "reprap je vysraný, někdo ho opraví, pak ho budu dál
používat, já to nevy*ral, proč bych to tedy měl opravovat", následně přijde
někdo kdo tomu rozumí a chce tisknout a den se **** s tím aby šlo tisknout,
následně nestihne vytisknout to co původně chtěl, odejde dom, pak si tam pár
lidí vytiskne a pak to někdo dos.. a nechá se to zase hnít než na to přijde
někdo kdo tomu trochu hoví.. Samozřejmě že když se dělají věci tak se zase jiné
věci ničí, entropie se obejít nedá, ovšem když už se něco rozbije je celkem
slušnost dát vědět a i když je to nepříjemné tak většinou to v konečném
důsledku zlepšuje provoz.
    Zajímavé by bylo mít na jednotlivých strojích na wiki status (podobná
metodika jako brm open/closed) - "operational" "part. broken" (need repair)
"full broken" (need stuff to buy and repair) "unoperational" (accidentaly
dissolved in fuming nitric acid).
    V případě zavedení uname/pwd jsem pro mazání historičtějších logů (>3
loginy po userovi), rád bych aby systém sloužil k efektivnější údržbě a
dohledání kontaktu pro případné dotazy, ne ke špehování uživatelů. Mám rád své
soukromí a doufám, že v brmu nejsem sám komu by se logování nelíbilo. Systém
využívat třeba pro zjišťování popisu události, ne k ukazování prstem.

jináč ještě k reprapu - nevím kdo tisknul naposled, včera večer jsem našel
dřevěnou s předehřátou tryskou, myslímže zkontrolovat při odchodu jestli člověk
vypnul mašinu zabere pár sekund, mělo by to být dobrým zvykem..

Yan