Ahoj, tvorové brmlabští,

trochu jsem přemýšlel, jak by se dalo vdechnout do labu více života a
napadlo mě pár věcí. Prosím posuďte, možná je to úplná blbost. Klíčem k
následujícím bodům je ústřední myšlenka "simulací života se snažit o vznik
života". (Středověkým alchymistům se to moc nedařilo, možná jsme ale lepší.)

Trvalá služba
   * Stanovme "otevírací hodiny", kdy v labu vždycky někdo bude jako
"služba" či "hlídka"; v naprosto ideálním případě by to bylo 24/7. "Službu"
by měl, kdo má čas, předem by se rozvrhly směny.
   * smysl: kdokoli zvenčí bude chtít do labu přijít, bude to mít velmi
snadné. Pokud bychom dokázali 24/7, bylo by to naprosto dokonalé, protože
pak to bude v pravém cyberpunkovém duchu místo, které nikdy nespí, kam se
jde uchýlit kdykoli.

Signalizace života
   * Po celou dobu otevíracích hodin v labu nechť hraje hudba s barevnými
blikátky; možno i něco promítat (pokud bude energie a hardware stíhat),
nebo nějaký retro hardware pouštět dema, cokoliv.
   * smysl: i vizuálně ukazovat, že u nás není mrtvo, že se tu něco děje a
že je možné přijít. (v současné lokaci má sice jen omezený význam, ale
přesto bych to udělal. pokud se budeme schopni relokovat do nějaké lépe
dostupné lokace, bude se nám to hodit jako trénink.)

Trappings (jak je to česky? napadá mě "cingrlátka"?)
   * jak ví každý kultista, musí být vstupní místnost (kterou vidí
návštěvníci zvenčí), vizuálně působivá - to náš socroom do značné míry už
je, ale přišlo mi, že ty věci jsou málo akční; chtělo by to mít retrolab
puštěný, akvária/rostlinária zelená a bublající, věci by měly mrkat a něco
dělat, lhostejno jak pitomé. musíme vyzařovat život.

Ready-to-use prostředí
   * socroom bych navrhoval velmi mírně reorganizovat (většina toho už tam
je) tak, aby tam byla definovaná pracovní místa, na každém monitor
připojitelný k notebooku a pohodlné křesílko, aby kdokoli na první pohled
viděl, že se tam dá prostě sednout a pracovat. (Ideálně aby to občas i
udělal.)
   * smysl: vzniká takhle šance stát se poloveřejným "IT pointem", kam jde
prostě přijít a pracovat remote, nebo cokoliv (v mezích zákona,
pochopitelně).

Signalizace života - virtuální prostředí
   * oživme web, ať tam stále něco žije - překrásný byl kdysi ten stream z
akvárií, podle mého názoru by to chtělo něco takového mít trvale, opět v
rámci hesla "ukazovat, že žijeme"
   * pokud bychom dokázali náš hudební stream zároveň i vysílat jako "radio
brmlab" a prokládat třeba automatickými vstupy (a la jendabot), třeba o
tom, co se v historii stalo ten den, jak pokračuje covid, atd. atd. -
vlastně cokoliv, bylo by to strašně cool. Úmyslně neuvádím možnost mít tam
živého DJe, protože si nedovedu představit, kdo z nás by to dokázal dělat a
zůstat přitom příčetný.

Přivítám každý názor, myšlenku, návrh, zlepšení.

Zdravím velmi,

JD