Hejsa Vi lavede en lys ale med hyldeblomster for nylig:
http://www.haandbryg.dk/cgi-bin/beercalc.cgi?pick=For%E5r%20p%E5%20Heden Den blev rigtig vellykket med en ganske kraftig smag af hyldeblomst. Vi brugte tørrede hyldeblomster (købt ved brygladen) og kogte dem blot med de sidste 15-20 minutter i stedet for smagshumle - vi brugte kun bitterhumle i øllen og lod hylden om at levere resten af smagen... Claus Anders Østergaard sagde: > Hej alle > > Hylden blomstrer forhåbentlig snart. Så skal der laves saft til både børn > og voksne. > > Er der nogen, der har gode erfaringer med hyldeblomst i øl? Hvordan og > hvornår tilsættes blomsten? Laves der udtræk af blomsten først? Kan man > eventuelt bruge koncentreret hyldeblomstsaft, hvis det ikke er > konserveret? > > Jeg har fundet 3 opskrifter på BeerCalc, men kun den ene giver en > smagsvurdering - og den var ikke vellykket. > > vh anders > _______________________________________________ > Brygforum mailing list > [email protected] > http://www.haandbryg.dk/mailman/listinfo/brygforum > To get off the list, send a blank mail to > [EMAIL PROTECTED]
