Hejsa

Vi lavede en lys ale med hyldeblomster for nylig:

http://www.haandbryg.dk/cgi-bin/beercalc.cgi?pick=For%E5r%20p%E5%20Heden

Den blev rigtig vellykket med en ganske kraftig smag af hyldeblomst.

Vi brugte tørrede hyldeblomster (købt ved brygladen) og kogte dem blot med
de sidste 15-20 minutter i stedet for smagshumle - vi brugte kun
bitterhumle i øllen og lod hylden om at levere resten af smagen...

Claus

Anders Østergaard sagde:
> Hej alle
>
> Hylden blomstrer forhåbentlig snart. Så skal der laves saft til både børn
> og voksne.
>
> Er der nogen, der har gode erfaringer med hyldeblomst i øl? Hvordan og
> hvornår tilsættes blomsten? Laves der udtræk af blomsten først? Kan man
> eventuelt bruge koncentreret hyldeblomstsaft, hvis det ikke er
> konserveret?
>
> Jeg har fundet 3 opskrifter på BeerCalc, men kun den ene giver en
> smagsvurdering - og den var ikke vellykket.
>
> vh anders
> _______________________________________________
> Brygforum mailing list
> [email protected]
> http://www.haandbryg.dk/mailman/listinfo/brygforum
> To get off the list, send a blank mail to
> [EMAIL PROTECTED]



Besvar via email