Hej

Jeg går og overvejer at lave en porter/stout med kirsebær (til håndbryggerstanden i Valby).

Men jeg kan ikke helt finde ud af hvordan kirsebær skal tilsættes.
(Jeg ville ikke have noget imod, hvis kirsebærsmagen var mere som kirsebærsovs end friske kirsebær)

Jeg har overvejet følgende:

1. Cirka ½l kirsebærvin i secondary.
2. En gang kirsebærsovs der koger med de sidste 5-10 min.
3. Kirsebæressens.
4. Friske kirsebær der koges med i 20-30 min (pris og kvalitet på kirsebær er ikke super for tiden).
5. En kombi af to eller flere af ovenstående.

Jeg kunne også tænke mig at få chokoladesmag i... Er det bare tre-fire skefulde kakaopulver?

På forhånd tak for ideer og kommentarer

Sune