Aha. Jeg forstår det sådan, at det er mest ved øltyper som hvedeøl at kompensatorhaner har sit force, mens det ved ales ikke betyder så meget.

/Per
----- Original Message -----
From: Andreas
Sent: Monday, March 13, 2006 6:46 PM
Subject: SV: [Brygforum] Tappehane

Jeg har kompensator på samtlige af mine haner – jeg kan ikke leve uden =)

Mit problem i starten var at øl med højt co2-indhold kom lige kraftigt nok ud af hanen,

hvilket resulterede i maksimal skumdannelse og en derfor lidt for lang hviletid før man kunne drikke andet end skum af glasset.

Samtidig ville jeg nødig lukke co2 ud af fustagen, da jeg som regel rammer hvad jeg gerne vil have.

I min situation er kompensatoren meget anvendelig =)

/Andreas 2200