Hej Barnes,

Jeg har oplevet samme problem med El-gryden. Der sidder en termosikring i bunden af gryden ved varmelegemet. Tag bunden af gryden og lav en lus uden om sikringen, så er problemet løst en gang for alle – nemt og hurtigt! Jeg har kogt i timer med fuld knald, og gryden virker stadig, så jeg anser det ikke for risikabelt, det er jo trods alt en indkogningsgryde! Desuden har man jo ikke nerver til at vente på hvornår gryden igen vil lege kispus…

Mht. til din kogetid: Du får naturligvis stadig udtrukket bitterstof af din bitterhumle selvom den ikke koger, dog ikke så effektivt. Merværdi af humlebitterhed ved kogning >1 time er ret begrænset, så der er ikke den store forskel om du koger 1 time eller 1 time 15 minutter. Altså vil jeg nok bare lade som om tiden står stille som du formulerer det!

Det største problem er nok, at når du om 2 måneder sidder og nyder en fantastisk øl, er den irriterende svær at reproducere… J

Højt skum,

Jørgen 8850