Poul,

Jeg kan godt forstå, at du er frustreret over, at din stout ikke kommer med i
konkurrencen, især når du nu angiveligt havde henvendt dig dig til Maltbazaren
forinden.

Men jeg synes ikke det er rimeligt, at du benytter Brygforum til at hænge Dan
ud, til at hænge Maltbazaren ud og til på forhånd at hænge hele arrangementet i
den kommende weekend ud. Jeg synes faktisk, det er helt utilstedeligt og
pinligt for dig selv!

DM er et arrangement, som nogle få frivillige hvert år knokler røven ud af
bukserne for at få til at fungere bedst muligt.
Hvert år er der nogle, som, med god eller mindre god grund, er frustrerede over
over, at deres øl ikke er med i konkurrencen, ikke har klaret sig videre fra de
indledende runder osv. Det er forståeligt og rimeligt, at man så som deltager
retter en sober henvendelse videre til DM-arrangørerne (og det vil jo i
realiteten altid betyde Dan), men uden at involvere resten af brygforum i det.
Og man vil derefter selvfølgeligt få et svar, som man så kan være tilfreds
eller utilfreds med.
Men det er helt igennem uacceptabelt, hvis man - tilfælde af at man er
utilfreds - forsøger at lægge pres på Dan og ændre på en truffet afgørelse, ved
at opfordre hele Brygforum til at deltage i den debat.

Og jeg synes det er ufatteligt dårlig stil, at du nu med din mail også forsøger
at devaluere DM-arrangementet ("Det kan da godt være, at der er kåret en
vinder, men vinderen af Vendsysselmesterskaberne har altså ikke fået lov at
være med i konkurrencen, så det er ikke nødvendigvis den rigtige vinder.")

Som sagt, synes jeg, det er ærgeligt for enhver, som har gjort en indsats for
at kunne deltage i DM, hvis vedkommende pga ærgelige fejl, ikke kan komme til
det.

Men hånden på hjertet, så har øllen jo også været færdig og på flaske længe -
så du kunne jo bare have været ude i lidt bedre tid mht til at få den afleveret.

Thomas