Hej Jens.

En falsk bund eller en mæskepose skulle kunne forhindre problemet.

/Andreas

  _____

Fra: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] På vegne af Jens Bald FI
Sendt: 27. marts 2007 20:39
Til: brygforum@lists.haandbryg.dk
Emne: [Brygforum] Påbrændt gryde hvordan renser man så det ikke kommer
igen???

Hej Bryggerkollegaer

Jeg har denne dejlige 36L gryde som jeg efter en del bryg på pludselig har
fået problemer med. For tre bryg siden var der lidt småbrændt i bunden efter
mæskningen. Ikke noget alvorligt men det blev fjernet. De to efterfølgende
bryg er end med et tykt sort kullag i bunden af gryden. Det kan kun fjernes
mekanisk og sidst var jeg nød til at bruge vandslibningspapir for at komme
til bunds i det. Jeg ved godt at det er sukkeret i urten der brænder på. Men
hvorfor sker det pludselig og hvordan pokker undgår jeg at det gentager
sig?? Alle gode råd modtages! Jeg har endda overvejet at begynde med at
mæske i en isoleret plastikspand men ville jo egentlig gerne fortsætte med
gryden når nu jeg har betalt gode penge for den.....

Mvh

Jens Bald

2300 S

PS Der er nu igen et bryggerri på amager - venter med spænding på deres
første bryg.