Point taken.

  :-) Thomas

"Brian M. Sørensen" <[EMAIL PROTECTED]> skrev:
    Beercalc regner altid med 100% effektivitet for sukker, så det er lige det
med hvilket gran salt ;-)

  /Brian

  On 5/30/07, Thomas Hoelgaard <[EMAIL PROTECTED]> wrote:     Omvendt så er der
jo også den finte, at effektiviteten af honning (og sukker) er omkring 100% og
ikke den effektivitet, som malt, korn og deslige giver.

  Det hele er vel bare et udtryk for at man skal tage BeerCalc's
forhåndsberegning af værdier med et gran salt og bare bruge det som pejlemærke.

  Jeg kender én, der siger, at det bliver øl under alle omstændigheder.......

  Thomas

Kristoffer Slottved <[EMAIL PROTECTED]> skrev:
      Kære Dan

  Lige et lille forslag til en tilretning i beercalc.

  Såvidt jeg kan se giver honning i Beercalc samme gravity som fast sukker, men
når jeg kigger på energifordelingen på irmas flydende akaciehonning, den danske
biavlerhonning og den norske lynghonning, så anføres kulhydratindholdet til
83g/100g.

  Skulle honning i beercalc så ikke kun give 83% af effekten i forhold til fast
sukker?

  vh
  Kristoffer