Hej

Mange tak for svarene - også på min egen mail.

Jeg valgte at tilsætte køleren kølervæske i en 25% opløsning. Køleren
virkede fint og jeg nåede at få den helt ren. Den blev blæst igennem med
kalcineret soda, som fik lov at stå i 10 min af gangen. Så pressede jeg nyt
ind. Sådan blev jeg ved i et par timer. Det blev skyllet i rent vand, så med
en svag klor opløsning. Til sidst blev det hele skyllet grundigt igennem med
rent vand. (Tre fulde corneliusfade, hvoraf den midterste havde en mild
iodofor opløsning.

Men da vi nåede lidt hen på aftenen slukkede vi for den. Der var kraftig
isdannelse i tanken, selvom der var kølervæske i den.  Vi tænkte at det nok
kunne holde det koldt resten af aftenen som det var og den lavende en del
støj, da den hele tiden kølede. Resultatet var at ølstrengen frøs til, så vi
ikke kunne tappe. Der er stadig en del is i tanken her til formiddag.

Jeg har en mistanke om at termostaten er gået i den, siden den kan fryse det
så hårdt at ølstrengen iser til? Det er jo ikke meningen. Ville det i øvrigt
ikke også være tilfældet ved brug af rent vand også? Altså at det iser
ølstrengen til også?

God søndag.

Lars

HYPERLINK "http://www.larchris.dk"www.larchris.dk