Kære alle

Jeg er ovenud lykkelig over at blive beæret med at bliver kåret som Danmarks
mester i håndbryg 2008 med min imperial indian pale ale. Samt at det er helt
fantastisk at den er blevet den bedste øl ved de skandinaviske mesterskaber i
håndbryg. Der er blevet indleveret rigtig mange gode øl til mesterskabet og som
der står på øldommer.dk var niveauet rigtig højt blandt de indleverede øl til
DM. Jeg fortryder at jeg ikke kunne komme med og nyde dagen med jer alle, men
jeg har en lille ny baby på et par uger der også havde brug for sin far.

Jeg vil gerne benytte denne lejlighed til at takke mine tre mentorer, som jeg
har stillet utallige spørgsmål vedrørende ølbrygnings ædle kunst fra den dag da
jeg fik den ide at brygge mine øl selv, som først og fremmest er Jens Christian
Gram og derefter Søren Stobbe, begge fra Odense håndbryggerlaug og min gamle
mangeårige ven Rasmus Dalgaard Jensen fra Ålborg. Tak for jeres store
tålmodighed med mine mange spørgsmål om alt lige fra gæring til mash out J
Desuden vil jeg også gerne takke Djævlebryg for en konstruktiv gennemgang af
nogle bryg sidste efterår. Og til sidst hele Odense håndbryggerlaug hvor vi
mødes engang i måneden for at smage hinandens bryg, dele erfaringer og tale
brygning. Alt sammen har været med til jeg kunne skabe den øl som har vundet DM
og SKM.

Jeg vil også gerne takke Maltbazaren (jeg havde faktisk ønsket mig Designing
Great Beers i et stykke tid), Vejers storkøb, Haandbryggeriet, Lund teknik for
de fine præmier og sidst men ikke mindst Husbryggeriet Jacobsen som jeg glæder
mig rigtig meget til at besøge og brygge sammen med dem.

Jeg ønsker jer alle masser af gode oplevelser udi ølbrygningens ædle kunst og
at vi mødes og kan dele næste års DM sammen. Nu har jeg fået tre dejlige piger
og forventer ikke at have barsel igen samme tid som næste DM. J

Med venlig hilsen og højt skum fra

Claus Christensen aka Munkebo Mikrobryg