Fra: Søren Tygesen [mailto:[EMAIL PROTECTED]
Sendt: lø 20-09-2008 00:01
Til: Hans Frydendall
Emne: Re: [Brygforum] gærstarter uden aktivitet

Det er nok gæren der ikke er lige så frisk som du plejer - den kommer nok. Jeg
har kun brugt Wyeast Propagator, som vist indeholde 1/4 af det du har i et rør.
Dem har jeg flere gange brugt i en 2 l starter, hvor der er gået to døgn før
der var synlig aktivitet. Aligevel har jeg fået lavet nok gær på min
magnetomrører til 25 l.

Hvis det går galt ville jeg bruge US-05. Den kan gære langt ned og gære ved
forholdsvis lave temperaturer (16 C). Jeg har flere gange lavet Kølsch med den.

Mvh.
Søren (6700)
www.craftbrewer.dk <http://www.craftbrewer.dk/>