Hej.

Tolden varierer alt efter hvilken type varer man indfører. Det kan der læses
en masse om på www.skat.dk De har også et link til en guide, hvor man så kan
nå frem til de rette procenter. Jeg skal f.eks. have en bunsenbrænder hjem
fra US. Prisen var 35$ inkl porto. Told på sådan en ender på 6 kr. + moms.
Det værste er P&T gebyret på 175 kr.

Omkring det polske har jeg lige forsøgt at søge.

Det gør det noget lettere hvis man bruger http://translate.google.com og
indsætter de evt. sider man finder i dette udmærkede oversættelsesprogram.
Det kan give nogle morsomme oversættelser, men man kan fange pointerne.

Hilsen

Lars Reinholdt Christensen

www.larchris.dk