Nå jeg prøver lige..

en urt med en OG på 1,0345 har omkring 8,6 gram sukker pr 100 ml. hvilket
svarer til 8,3 plato

I din mæskning har du brugt 35 gram malt i 100 ml vand. Så du har fået 8,6
gram sukker ud af 35 g malt hvilket ikke særligt meget (24,57 %).

når man tester udbytte på malt i et lab. ender man på omkring 80%, og på et
effektivt microbryggeri ender man på omkring 70 % hvilket i håndbryggersprog
er omkring 90 % effektivitet. (da vi i håndbrygger verdenen snakker udbytte
i forhold til optimalt (lab.) udbytte.

Håber det gav mening :-)
Skål
Malmberg