Mon ikke snarere det skyldes at øllet får en god portion ILT når det
tappes fra hanen, hvilket hurtigt ødelægger smagen?

Venlig hilsen
Henrik Paludan-Mørk

From:
malmb...@gmail.com
To:
Morten Laursen <mortenlaursen...@hotmail.com>
Cc:
brygforum@lists.haandbryg.dk
Date:
27-05-2010 17:20
Re: [Brygforum] Bryggerier i flensborg
Sent by:
brygforum-boun...@lists.haandbryg.dk

Desinficere du ikke dit udstyr og dine flasker inden du fylder dem?

Problemet for det omtalte bryggeri er højst sandsynligt, at de flasker
folk har taget med hjem er håndfyldt i baren på bryghuset, enten direkte
fra hanen eller fra en modtryksfylder i baren. og de er ikke til at
desinficere ordentlig inden brug.

MVH
KAsper Malmberg

Den 27/05/2010 16.57 skrev Morten Laursen <mortenlaursen...@hotmail.com>:

> Jeg forstår ikke helt det med holdbarheden.
>

> Jeg bruger heller ikke kemi og konserveringsmidler og mit øl smager fint
efter +6 måneder.

> MVH
> Morten
>

> From: oellgaard.m...@tdcadsl.dk
> To: brygforum@lists.haandbryg.dk
> Date: Thu, 27 May 2010 16:22:33 +0200
> Subject: Re: [Brygforum] Bryggerier i flensborg
>

> Enig med Peter
>

> Besøgte stedet et par måneder før jul 2008. Jeg købte lidt øl med hjem,
som skulle gemmes til julefrokosten, men det var lige til at hælde ud.

> Men igen enig..... Det er da et hyggeligt lille sted, hvor far laver øl
og mor passer godt på gæsterne.