Fra: Henrik Helms Madsen [mailto:kak...@roendes.net]
Sendt: 12. juli 2011 18:38
Til: Lars Christensen
Cc: Søren Bjerg Jensen; brygforum@lists.haandbryg.dk
Emne: Re: [Brygforum] Mindre koldt køleskab .

Hej Alle.

Tak for alle jeres løsninger.

Lars din løsning ser god ud. Jeg må have fat i en UT-200.
De køleskabe jeg har til rådighed køler alt for meget.
4 til 6 grader er lige i underkanten. Kan ikke få temperaturen højere op.
Jeg har dog lavet udemærkede lagerøl ved 6 grader men det er jo ikke
optimalt. De fleste lagergær kræver jo et par varmegrader mere plus det
løse. Med hensyn til tålmodighed så ok, det tager måske lidt længere med
lagerøl men når man nu har køleskabe til rådighed så må man ikke snyde sig
selv for dette her. Håndbrygget pilsner slår jo alt i forhold til det de
professionelle bryggerier laver.

Mvh. Henrik 8410

Besøg en dansk kaktus-blog på
http://www.kaktus.dk/