Der står noget om det her http://ing.dk/artikel/87190-kan-co2-fra-udstoedningen-bruges-til-kulsyre-i-sodavand

Mht. cykelpumpe, så kan du sagtens bruge luft, hvis du drikker dit øl i løbet af en dag. Cask ale pumper man op af fustagen og tomrummet erstattes med luft. Man plejer at sige, at holdbarheden for cask ale er 2-3 dage.

mvh.
Søren

From: "Kresten Buch" <kreste...@gmail.com>
Sent: Tuesday, October 25, 2011 9:20 AM
To: <brygforum@lists.haandbryg.dk>
Subject: [Brygforum] Er der nogen der ved hvor co2 kommer fra?

Hej Bryggere,

Jeg går og overvejer at anskaffe mig et fadsystem, men jeg ved af
erfaring at jeg bliver buet ud derhjemme hvis jeg fortæller, at jeg
lukker co2 ud af en flaske, bare fordi jeg ikke gider tappe mit øl på
flasker.

Så jeg tænkte; Er der nogen der ved, hvor den co2 man køber kommer
fra? Det skulle vel ikke være et affaldsprodukt?

I øvrigt, er der nogen der har erfaring med at bruge en luftpumpe til
fadøl? Jeg tænker i festsammenhænge, hvor en 5 liters fustage kan
tømmes over nogle timer.

Med venlig hilsen
Kresten Skovsted Buch
Spobjergvej 187