Jeg har de sidste par uger – været tvunget til at drikke nogle alm. danske
mainstream øl – både godt og skidt.

GODT fordi jeg derved bliver gjort opmærksom på hvor skønt mit eget øl egentlig
smager (jo jo – man drejer jo smagen derhen hvor man vil have den)

SKIDT fordi jeg ikke syntes de smager specielt godt.

MEN det slå mig hver gang – hvad pokker er det de smager af ?

Stort set alle konsum øl har den der – for mig udefinerbare smag. (også en del
tyske øl) er det fordi de bruger syntetisk humle eller hvad ? (jeg ved ikke
hvad de humler med)

Nogle af de lidt bedre øl, har dog mere humle og malt smag og det dækker lidt
mere for den utiltagende smag. Men den ligger der stadig - bagved.

Jeg har aldrig oplevet smagen i mine egne øl – og der er dog eksperimenteret en
del her !!! (også med majs)

Nogle bud ?

MVH SL