Hej bryggere

Jeg har brug for et godt råd.

I søndags lavede jeg mig et nyt bryg - en belgisk ale hovedsageligt lavet
af ubrugte rester af malt fra tidligere bryg. Efter at ahve stået til
afkøling i spisekammer (ved ca. 12 grader) natten over tilsatte jeg gær
(Wyeast XL1224) mandag eftermiddag ag satte brygget til gæring ved ca. 21
grader.

Herefter forventede jeg at gæringen ville gå i gang, når brygget nåede en
tilpas temperatur. Der er indtil videre bare ikke sket noget.

Er jeg kommet til at dræbe min gær ved at køle øllet for meget ned inden
tilsætnign af gær (en lignende fremgangsmåde har tidligere været brugt med
andre ales)?
Er det gæren der er noget i vejen med?
Eller noget helt tredje?

Er der er trick til at kickstarte min gær på nuværende tidspunkt eller er
det bedre at købe en ny omgang gær?

Bryggerhilsner

Steffen