Par a dir tota la veritat, a més de la veritat, si estic bastant
convençut (no absolutament, mai se sap) que la oposició actual (CIU +PP)
ho faria pitjor que el govern actual, és per vàries raons. La primera és
que me’n recordo de quan CIU estava a govern i amb majoria absoluta. Ni
piscina, ni centre cultural. El temes del camp de golf i de La Serreta
s’arrosseguen des d'aquella època. La solució al trànsit per l'Avinguda
Rei en Jaume que ens proposà va ser una mena de cinturó enfonsat, tipus
Gran Via Carlos III de Barcelona, que passaria pel Poble Sec. La cultura
es feia a l'Esbarjo, al qual no es podia fer ball pels claus que sortien
de la tarima, per exemple, o per la manca de vestuaris. El Museu s'havia
de reformar, a risc de que ens l’anul·lessin com a tal. Al lloc de la
Biblioteca es volia fer una "ludoteca", pels nens, amb parxís i jocs de
taula, quan ja els nens disposaven del game boy o la play station,
deixant la biblioteca a l’espai del Museu. De presa i corrents es van de
fer les escoles Mil·lenari i la ampliació de l'Institut. Tanmateix Can
Montells com la banda de la riera que baixa de Vallfornes, damunt el
Restaurant, no havien d'haver-se urbanitzat, havent-hi solars
disponibles, com era el cas. Al costat de la riera, per cert, no estava
permès ni llavors ni ara. A més, suposo que per deixadesa, no es cobrava
a tothom la contribució urbana, per això potser calia urbanitzar i
construir constantment, etc. deixem-ho aquí.
La segona és que el grup CIU actualment no sembla estar consolidat com a
grup, i més aviat em sembla, puc estar equivocat, un conjunt de
ciutadans amb varies visions no sempre coincidents, a vegades
enfrontades, actitud amb la qual, tot s'ha de dir, coincideixen amb el
grup de govern.
La tercera és que quan segueixo els Plens municipals a la premsa, perquè
en directe no s'aguanten, em dona la impressió que estan instal·lats al
“no” i, com a mol, arriben a l'abstenció.
De l’oposició del PP prefereixo no dir res.
En definitiva, puc estar equivocat, el futur ens ho dirà, però tinc
raons per creure (i el dret a manifestar-ho) que, al marge de les meves
conegudes simpaties per ERC, el grup CIU no em sembla que ho hagi de fer
millor que el grup de govern i, amb total sinceritat, haig de manifestar
que m'agradaria equivocar-me, ja que ens cal una oposició cohesionada,
imaginativa, flexible, constructiva i coherent, que representi una
alternativa creïble.

Ricard Díaz