Sinon, il y a aussi cdda2wav et oggenc (le premier pour ripper, le second
pour encoder :) ; une commande du style

        cdda2wav -t1 -D /dev/cdrom - | oggenc - -o test.ogg

te permettra de riper la première plage du CD dans un fichier nommé test.ogg.
D'ailleurs, ce sont certainement les softs que grip va vouloir...

--
Fabien VIROT (mailto:fabien.virot@;waika9.com)
FRANCE

Bill Gates and Steve Jobs were playing a friendly game of Frisbee at the Gates
estate on the shore of Lake Washington. At one point, Bill accidentally sends
the Frisbee over Steve's head, and the Frisbee lands in the lake. Steve walks
out onto the surface of the lake and retrieves the Frisbee.
The next day the newspapers report:
   Gates' Throw Exceeds Expectations
   Apple CEO Unable to Swim