-----Original Message-----
From: Emre Sevinc
Sent: Mon 1/15/2007 1:34 AM
To: Aycan iRiCAN
Subject: RE: [cs-lisp] Pardus

> Bunu yapmak mümkün, zaten pardus çok yeni bu nedenle neyin nasi olmasi
> gerektigine hep beraber karar verelim istiyorum. Ancak anladigim
> kadariyla sizler arasinda pardus kullanan yok. Ben de yeni alisiyorum,

Belki buna dair güzel bir anket yapilabilir.

Kendi adima ben 13 sene önce Slackware basladigim GNU/Linux ve UNIX serüvenime
bugün agirlikli olarak Debian GNU/Linux ile devam ediyorum, daha sonra
Lisp ile ilgilenmeye basladigimda Debian'in buna iyi destek veren
dagitimlardan biri cikmis olmasi da belki beni sansima.

> dagitim disaridan güzel görünüyor ancak içe bakinca eksikleri insani
> korkutuyor. Olsun, hersey zamanla. Sikça kullandigimiz paketlerin
> pardus'ta olmasi belki sizleri de heveslendirir ümidi ile yaratiyoruz
> paketleri.

Belki su olabilir, Lisp ile ilgili tavsiyede bulunacagimiz zaman
paket sayisi arttiktan sonra yani Pardus da tavsiye edilebilir.

Diger yandan, genellikle bilindigi üzre Common Lisp, Scheme filan
cogu kisinin ilk programlama dili olmuyor, dolayisi ile bunlarla
ugrasan kisi eger MS Windows kökenli degilse zaten yazilim ve Linux
teknik detaylari vs. konusunda epey deneyimli oluyor.

Sürec icinde belki bu degisir ama su anki CL, Scheme, vs. popülaritesina
bakinca bu daha bir müddet böyle devam eder gibi geliyor bana.

> Kurulum ise bir çok dagitim gibi kolay kullanimi amaçlamis. Örnegin
> birkaç gün sonra "pisi install hyperspec" yazmaniz yetecek.

Güzel olur tabii Debian ve benzeri ortamlardaki rahatliga kavusulursa,
birine bir sey tavsiye etmek ve tarif etmeyi de kolaylastirir mutlaka.

> kuracak. Ancak kullanici bu paketi kullanmak istediginde .lisp
> dosyalarinin oldugu dizine .fasl dosyalarini yazmak isteyecek lisp
> makinasi. common-lisp-controller bunu ve benzeri sorunlari asmak için
> yapilmis ancak örnegin seni düsündügümüzde ACL ile pek sansin yok,
> bildigim kadariyla ACL'de fasl dosyalari için bir dizin tanimlayamiyoruz.

Beni düsündügünüz icin tesekkürler, ancak simdi Allegro'yu düsünmeyi
gerektirecek bir durum var mi? En basitinden benim durumumda bile
son projemi bir kenara birakirsak hep SBCL kullandim ve kullanmaya
devam ediyorum. O yüzden bence öncelikli olarak kapali ve ticari Lisp
ortamlarinin cikarabilecegi sorunlar dert edilmemeli.

Sonuc itibari ile ne denli cok Lisp baglantili sey sistem araclari ile
kurulabilir olursa o dagitimin Lisp destegi acisindan o kadar
iyi görünecekti, ben Lisp ile ilgilenmeye basladigimda beni cezbeden
seylerden biri de iste sayisi 160'i bulan ve alisik oldugum apt-get install
yöntemi ile kolayca kurulabilen ve hemen SBCL+Slime+Emacs gelistirme
ortamim icinden kullanmaya baslayabildigim paketler idi.