On Wed, Jan 17, 2007 at 01:55:04AM +0200, Volkan YAZICI wrote:
> [...]
> sefer emacs buffer'ında açılan Türkçe karakterler ? şeklinde
> çıkıyor. describe-coding-system dediğimde "Default coding system (for
> new files)" değişkeni latin-1 olarak atanmış gözüküyor. (setq
> default-buffer-file-coding-system 'iso-latin-5) dememe rağmen bunu bir
> türlü düzeltemiyorum. (mutt.el dosyamda coding ile ilgili tek bir
> komut bile olmamasına karşın, default-buffer-file-coding-system
> değişkeni mutt-mode'da sıfırlanıyor gibi.) Tek çare C-x RET c
> iso-latin-5 M-x revert-buffer ile dosyayı baştan diskten buffer'a

konsolunuz iso-8859-9 olmadikca emacsin buffer codingi her ne olursa
olsun turkce ya da standart ascii disinda karakter gormekte
zorlanacaksiniz.

bundan ziyade, konsolunuz iso-8859-9 iken utf encoded e-postalardaki
non-ascii karakterleri gorurken de zorlanacaginizi tahmin ediyorum.

sorununuz bu olabilir mi?

> Benzer şekilde mutt ile cebelleşenler varsa, bu sorun ile nasıl başa
> çıkıyorlar? Her türlü öneriye açığım. (Öyle ki, mutt'u satmak üzere
> tak çalıştır bir gnus yapılandırma dosyasına bile.)
>

> İyi çalışmalar.

Can Burak Çilingir