Bu arada aramızda PLT kullananlar vardır, bu listede scheme
tartışmamızda bir sorun olmaz diye umuyor ve ilk sorumu soruyorum.

Elimizdeki bir web uygulamasını PLT'de yazmaya başladım. Ancak her
zamanki gibi SQL'den uzak durmaya niyetliyim. Bu nedenle biraz
araştırma yapıp jaymccarthy'nin örneklerinden esinlenerek birşeyler
karaladım.

http://planet.plt-scheme.org/package-source/jaymccarthy/yppdb.plt/2/1/yppdb-db.ss

Bu yöntem üzerine iş parçacıklarının eş zamanlı çalışabilmesi için bir
semaphore ekledim. Bizim uygulama oldukça basit olduğu için şimdilik
yeterli gibi görünüyor. Ancak merak ediyorum başka ne tür yaklaşımlar
olabilir.

Atomik değişiklikler arttıkça bu yöntem çok yavaşlayacak gibi. Örneğin
aşağıdaki gibi bir yapımız olsun.

(define-struct image (id counter name categories notes))

Bunlardan bir dosyaya liste halinde yazacak olursak, bir resmin
counter değerini her arttırmak istediğimizde tüm dosyayı baştan
yazıyoruz. Grid projesinde jaymaccarty bu sık güncellenen yapıları
farklı dosyalara yazarak bir nebze olsun işi parçalara
ayırabilmiş. Ancak bu durumda da yapılar arasındaki ilişkileri
yönetmek hayli zor görünüyor.

Zahmetsiz tek yol prevalence gibi görünüyor, onu da henüz yazan
olmamış.

Fikirlerinizi bekliyorum.

Sevgiler...

--