Birkac saatlik bir etkinlik icin "egitim" sözcügünden ziyade
tanitim demek daha uygun olacaktir herhalde. Güzel ve eglenceli
gececeginden süphem yok ancak simdiye kadarki deneyimlerimiz
gösteriyor ki gerek Common Lisp ya da Scheme olsun, gerekse Haskell, OCAML, F#
gibi fonksiyonel diller olsun bunlarin neden "süper bir sey" olduklarini
kavramak birkac saatten daha cok süre gerektiriyor.

Genellikle insanlar noktali listeler, ekran görüntüleri, carpici birkac
uygulama filan
bekliyorlar ancak sonuc itibari ile gelen tepkilerin büyük kisminin
"ben bunu Java / C# / C++ / Delphi / Python ile de yapardim ki zaten..."
oldugunu görüyoruz. Bunun ötesine gecmek ise ancak söz konusu fonksiyonel
dillerden birinin icine dalip onlarla uygulama gelistirerek ve daha önceki
(Java, C++, C#, Delphi, Python, Ruby, PHP, Perl, vs.) deneyimlerinizle
Kiyaslama yaparak olabilecek bir sey. Profesyonel bir yazilimci acisindan
en gecerli ve gercekci deneyim kendi deneyimi olsa gerek diye düsünüyorum.