Den 23. maj 2011 19.57 skrev leif <leiflod...@gmail.com>:

> Den 19-05-2011 18:13, Jørgen Rasmussen skrev:
>  > Jeg har et par spørgsmål/kommentarer til oversættelsen af LibreOffice.
> Hvis der er en tilde i den engelske version forsøger vi (som regel) at
> bruge samme genvej i den danske. Kan vi ikke det vil jeg foreslå at
> oversætteren kigger i programmet (starter LibreOffice og ser hvad der er
> ledigt. Det skal helst være et bogstav i begyndelsen af ordet.

Enig

> Hvis vi tildeler en "ulovlig" genvej må vi rette det senere.

Enig.

>  > Jeg kan også se, at det engelske ord 'Cancel' bliver oversat
> Jeg tror faktisk at vi "i gamle dage" blev enige om at bruge "Annuller",
> men det er da en beslutning vi godt kan tage op igen. Den er ikke blevet
> skrevet ind i http://da.openoffice.org/translation.html .

Jeg ser ingen grund til at lave den beslutning om - og oversættelsen skal
selvfølgelig være konsistent.

 > Endelig kan jeg se at 'Form Letter' er oversat med 'Formularbreve'.
> Muligvis, men det kommer vel lidt an på i hvilken sammenhæng. Det kan
> vel også være udtryk for et flettebrev eller?

Aner ikke, hvad "Form letter" er.

> Hvad siger I andre?

At det ville være dejligt med et "Reply-To"-felt, så man ikke skal rette
modtagernavnet, hver gang man vil besvare et indlæg ;-)

>  /Leif

Vh
--
Ejnar

  Underskriftindsamling med nukleart affald på Kertinge Mark:
http://www.onlineunderskrift.dk/Vis/Skriv%20Under/Nej+til+atomaffald
<http://www.onlineunderskrift.dk/Vis/Skriv%20Under/Nej+til+atomaffald>