Salut,

primer de tot se us saluda, us vaig llegint però encara no havia parlat.

En uns servidors de l'institut on treballo hi tinc una sarge
instal·lada. És una petita lluita entre debian i suse, jo em declino
clarament per la primera, però no tothom hi està d'acord. Per tant, us
necessito.

En un servidor hi tenim una targeta de xarxa de fibra òptica de 32bits:

Intel Corp. 82546EB Gigabit Ethernet controller (Fiber)
Intel(R) PRO/1000 Network Connection

que necessita el modul e1000 per funcionar. Ho he provat amb kernel
2.4.27 i 2.6.8.

En un altre servidor igual hi ha una Suse 9.0, amb un kernel 2.4.21-99
que detecta la targeta perfectament i funciona sense problemes. Si escric

#lspci
em surt a la llista.

En canvi, en el sevidor Sarge no em surt a la llista. El mòdul el tinc i
està utilitzant-se perquè a part d'aquesta targeta de xarxa, n'hi ha una
altra que no és de fibra i utilitza el mateix mòdul e1000.

El meu dubte està en el que mostra lspci. Mostra la informació que hi ha
a /proc/bus/pci/devices filtrat per la llista de diferents dispositius
PCI, /usr/share/pci.ids.

Però quan es creen aquests dispositius? Qui ho fa? el kernel? però
llavors que són els mòduls? Els mòduls ajuden a que el kernel i el
dispositiu s'entenguin, però qui els detecta previament.
Si haig de recompilar el kernel, quins moduls haig d'afegir-hi?

Merci per endavant.

Vinga,

Salut i desobediència!

                                Enric.