2010/9/8 XAvi <xav...@esdebian.org>

> Hola llista.
>
> Tinc un ordinador connectat al route amb wifi.
> Aquest disposa de una ethernet.
> Voldria connectar un altre ordinador a la ethernet del primer (el que es
> connecta amb la wifi al router) per poder connectarme mitjançant  la wifi
> del primer a le router i navegar.
>
> Es podria fer amb un bridge (un br0) pot ser.?
> Es te que tocar el fitxer  /etc/network/interficies?
> Hi ha que modificar o fer alguna cosa referent al ip_forward o
> ip_forwarding o no cal? No se si cal.

Bones xavi, com ja s'ha comentat, la millor manera es utilitzanr un
bridge. Jo només volia afegir que per un bridge entre una ethernet i una
wireless s'ha de fer NAT de les MACs dels equips que passaran pel bridge.
Sino quan a l'AP li arribin paquets amb MACs que no estàn "asociades", els
descartará. Per fer-ho pots fer servir ebtabels a l'equip on tens el bridge,
algo aixi com:

/sbin/ebtables -t nat -A POSTROUTING -o wlan0 -j snat --to-src
"MAC_DE_L?ORDENDOR_CONNECTAT_AMB_WIFI" --snat-arp --snat-target ACCEPT
/sbin/ebtables -t nat -A PREROUTING -p ARP -i wlan0 --arp-ip-dst
"IP_DE_L'ORDENSDOR_QUE_ES CONNECTARA_AMB_ETHERNET" -j dnat --to-dst
"MAC_D'AQUEST_ORDENADOR" --dnat-target ACCEPT

salutacions

--
Marc