Hola Quim,

El dia 21 agost de 2014 12:55, Quim Gil <q...@espiral.org> ha escrit:

> [...]
> aconsegueixo que la meva modificació local sigui carregada quan inicio
> sessió. Detalls:
>
> http://forums.debian.net/viewtopic.php?f=6&t=116869
>

> La segona pregunta és molt més senzilla, tant que em fa una mica de
> vergonya preguntar-la. Vaig amb Debian testing i GNOME, i a "Region &
> Language" no trobo una opció per afegir llenguatges suportats. Tampoc no
> trobo un paquet tipus "Language support for Catalan", del qual pengin totes
> les dependències. Existeix i no el trobo, o haig d'anar instaŀlant paquets

No sé si la proposta et convencerà però, davant aquest tipus de
problemàtiques, acostumo a anar directament a /usr/share/X11/xkb/symbols/...

La variant de teclat que utilitzo habitualment (Catalan (Spain, with
middle-dot L))  es troba definida a /usr/share/X11/xkb/symbols/es ...

És més, acabo d'adonar-me'n que, en el teclat, no hi tinc definit el símbol
de l'Euro. Cap problema.

1) Consulto el gràfic (la figura 2) que apareix a
http://www.charvolant.org/~doug/xkb/html/node5.html i veig que la tecla de
les e/E/€ correspon a la AD03.

2) Amb permissos de root, edito el fitxer /usr/share/X11/xkb/symbols/es...
afegint la línia

    key <AD03>  { [         e,      E,         EuroSign ] };

D'aquesta manera, allà on hi deia,

---
partial alphanumeric_keys
xkb_symbols "cat" {

    include "es(basic)"

    name[Group1]="Catalan (Spain, with middle-dot L)";

    key <AC09>  { [         l,      L,          0x1000140,  0x100013F ] };
};
----

Ara hi diu,

----
[...]

Et voilà !!!... Tanco el fitxer i ja funciona.

En el teu cas, podries afegir alguna cosa així com,

    key <AE03>  { [         3, periodcentered, numbersign,   sterling ] };

en la definició de la variant de teclat que estiguis usant...

Espero que et sigui d'utilitat...

--
David Gasa i Castell

Linux User #488832