A mi em sembla que la part ètica intervé sobretot en allò que facis per
les demés persones. Individualment és més lògic que et preocupi la
seguretat, estabilitat i eficàcia.

Pel què llegeixo a l'enciclopèdia;
https://en.wikipedia.org/wiki/Scratch_%28programming_language%29
requereix Adobe AIR, que és la part privativa, i d'una empresa de
reputació de molta privatització i abús.

Veig que hi ha un paquet «scratch» al reprositori principal de Debian,
que no depen (almenys directament) de res d'Adobe.
Si ralment fos el cas, i no vols exposar-te tant amb Windows ni coses
d'Adobe al teu sistema estable, tens l'opció d'utilitzar una màquina
virtual, dins la qual instal·les Debian i tot allò que convingui.

A la màquina virtual li pots denegar l'accés a xarxa si vols.
Si necessites més detalls, segueix preguntant.

masked enough at lists.debian.org archives.

El 16/03/16 a les 12:30, rita ha escrit:

Respondre per correu electrònic a