Moltes gracies, Alex Muntada, per haver-me llegit i, a mes, haver-me donat
una resposta tant detallada, correcta, acurada i complerta.

Per a mi, especialment quan aquesta resposta be d'un desenvolupador català
de Debian, es mes que acceptable i suficient i personalment dono el tema
per tancat.

Es veritat que no es només Debian GNU/Linux la única distribució de sistema
operatiu lliure que utilitzo i recomano des del 2007, i que tot i que em
segueix i seguirà semblant la que mes respecta TOTES les llibertats dels
usuaris a la vegada que ofereix les millors prestacions, per segons quines
necessitats també faig servir i recomano Ubuntu, Linux Mint Debian Edition
(LMDE), Knoppix, LXLE, Raspbian, Linux Mint ... etc.

Fins i tot també distribucions (basades en paquets .deb preferiblement però
reconec que també m'agrada OpenSUSE i CentOS) moooolt menys conegudes (que
ja ni recordo els noms) especialitzades en treure profit a màquines amb
prestacions baixes. Aquestes distribucions, que arriben a donar unes
prestacions acceptables amb processadors antic i poc potents, discs durs
antics i lents de 20 GB de capacitat o menys, poca memòria RAM - física i /
o virtual (fins i tot ordinadors amb MENYS de 256 MB de RAM !!!) resulta
que solen ser distribucions en les que pots fer un:

$ cat /etc/debian_version

i comprovar que son distribucions meravelloses, que fan molt be la seva
feina, basades en Debian GNU/Linux 9.x, 8.x i fins i tot de vegades,
versions anteriors de Debian GNU/Linux.

Per tant, d'una manera o d'una altra, ... SI ... es veritat:

1- Tot te solució, però Debian ni ho pot ni ho ha de solucionar TOT.

2- Debian porta des de 1993 regalant solucions i llibertat tecnològica a
tots els essers humans d'aquest planeta i sembla que seguirà fent-ho, així
de be.

3- Hi ha coses que Debian 10 no fa falta que les tingui en compte ni les
solucioni, perquè ja les te en compte i solucionen versions anteriors de
Debian i distribucions basades en Debian GNU/Linux 9.9 i versions anteriors.

Moltes gracies, Alex Muntada! I moltes gracies a TOTS I TOTES les persones
que formen i han format part del projecte Debian GNU /Linux!

Joan Baptista
joanbapti...@gmail.com
Tel. 665 245 561

Missatge de Alex Muntada <al...@debian.org> del dia dj., 27 de juny 2019 a