On Sun, 30 Jun 2019 at 10:04, Narcis Garcia <debianli...@actiu.net> wrote:

> [...]
> l'inici de sessió com a usuari.
> Això ja implica que el primer compte d'usuari normal té permisos «sudo»
> per a fer crides d'administració del sistema (com root).
>
> Si necessito arrencar amb l'alternativa «recovery mode» del gestor
> d'arrencada, el sistema operatiu només permet la sessió monousuari
> (sense escriptori ni xarxa) en cas que «root» tingui contrasenya, ja que
> només està previst l'accés proporcionant la contrasenya de «root» a
> consola.
>
> Crec que l'autenticació de qualsevol usuari del grup «sudo» hauria de

He estat mirant una mica això i "sudo" és més complex del que sembla ja
que, en l'arrencada, inicia un script per preparar l'entorn 'selinux' (de
seguretat).
A banda, sudo fa registre (log) de l'activitat de cada usuari que
l'utilitza.
Imagino que a causa d'aquesta "complexitat" inicial (i potser més) sudo no
està implantat (inicialitzat?) en el cas del mode de recuperació imagino
que perquè l'entorn inicial és molt bàsic.

$ find /etc/rc?.d -name "*sudo*"
/etc/rc2.d/S02sudo
/etc/rc3.d/S02sudo
/etc/rc4.d/S02sudo
/etc/rc5.d/S02sudo

Com pots veure, sudo no s'inicialitza en el runlevel 1 (no és a
/etc/rc1.d/) que és de "monousuari".
He parlat de Debian. No sé massa com s'ho fan a Ubuntu ja que tal com deies
es pot entrar en mode de recuperació.
He provat i el paquet "sudo" és força diferent entre les dues distribucions
(Ubuntu no té tot això dels /etc/rc?.d/ i en una màquina bàsica Ubuntu per
al mode de recuperació no m'ha demanat cap contrasenya.

Salutacions...Josep