Hola, Xavi,

Comento algunes coses que dius a sota.

On Tue, 19 May 2020 at 01:12, Orestes Mas <ores...@riseup.net> wrote:

> Hola,
>
> Sé que arribo tard a aquest fil, però no em puc estar de dir-hi la meva.
>
> 1) Confirmat que la qualitat del so que es pot aconseguir amb auriculars
> analògics i targetes de so internes és molt variable en funció de la
> qualitat de l'aïllament elèctric.
>
> 2) Jo els millors resultats els he obtingut amb auriculars USB, ja sia amb
> cable i inalàmbrics. D'aquests darrers tinc uns Logitech i n'estic content,
> tot i que les esponges de les orelles es deterioren ràpidament i aleshores
> fan mal a les orelles si els duus posats molta estona.

A la feina, actualment, proveïm uns auriculars (més cars) que en lloc
d'esponges tenen un altre material (no sé si cuir o plàstic) que no es
deteriora tant. A qui utilitza esponges i ho demana, els substituïm
aquestes esponges. Els recanvis són molt econòmics, en pots trobar en grans
quantitats...

> 3) Això que comentes del volum del micro, és molt estrany. Si en Windows
> se sent bé, també hauria d'anar en Linux atès que el maquinari és el mateix
> i la interfície és estàndard, es a dir, que no depèn d'un driver mal
> programat.

La qualitat de vegades sí que pot dependre del controlador i actualment
encara més. En la digitalització d'un senyal analògic hi ha una etapa de
filtre (programable) ja sigui en el codi del controlador o en la
programació de més baix nivell dels DSP (Digital Signal Processors), uns
xips especialitzats on les feines com ara convertir, equalitzar,
filtrar,... alliberant el processador principal d'aquesta tasca.

Salutacions...Josep